Jeste li znali da začinjena hrana jača imunitet i produžava život?

Začinjena, ljuta hrana popularna je širom svijeta, od Indije preko Madžarske do Meksika, a svi se oslanjanju na chilli papričice i curry u prahu.

No, osim što jelima daju karakterističan pikantan okus, ovi začini imaju i iznenađujuće zdravstvene koristi, pa ćemo nabrojati samo najvažnije.

Antibakterijski učinak – kumin i kurkuma su sastojci koji se nalaze u mnogim začinjenim jelima iz cijelog svijeta – posebno u kuhinjama Meksika i Indije. Istraživanja pokazuju da ovi sastojci imaju snažna antimikrobna svojstva. Imaju moć borbe protiv štetnih bakterija u tijelu. Ovi sastojci mogu čak pomoći u borbi protiv moćnih patogena poput E. Coli.

Čuva zdravlje srca – razne studije posljednjih desetljeća ukazuju na to da ljudi iz zemalja poznatih po začinjenoj hrani imaju manje srčanih bolesti nego u drugim zemljama. Glavni promotori zdravlja srca su čuvene čili papričice koje sadrže kapsaicin, spoj koji pomaže u smanjenju lošeg LDL kolesterola u organizmu, što posljedično čuva zdravlje srca.

Jačaju imunološki sustav – ljuti začini poput čilija sadrže veliku količinu vitamina C, jedan od najboljih vitamina za jačanje imunološkog sustava, koji štiti organizam od mnogih bolesti. Tijelo ne može proizvoditi ili skladištiti vitamin C, pa je važno redovito jesti hranu koja nudi ovaj hranjivi sastojak. Ipak treba biti oprezan, jer velike količine ovog vitamina mogu imati loš utjecaj na bubrege.

Podižu raspoloženje – postoje značajni dokazi da vas konzumiranje začinjene hrane može učiniti sretnijima. Prema znanstvenim istraživanjima, mnoge vrste začinjene hrane potiču rad serotonina, hormona zaduženog za dobro raspoloženje. Ovaj hormon pomažu ljudima da se efikasnije nose s negativnim emocijama kao što su tuga, bijes i stres.

Produžavaju život – studija u Kini koja je obuhvaćala 500.000 ljudi otkrila je da su oni koji su redovito jeli začinjenu hranu živjeli 14 posto duže od sudionika koji nisu konzumirali začinjenu hranu.

Smiruju želudac – paradoksalno, začinjena hrana pomaže u smirivanju želuca. Mnogi ljudi koji pate od periodičnih bolova u želucu mogu, bar privremeno, naći olakšanje nakon što pojedu začinjeni obrok. Studije pokazuju da začinjeni sastojci smanjuju proizvodnju želučanih kiselina koje mogu uznemiriti želudac. Ovi sastojci također mogu pomoći u smanjenju rizika od nastanka čira.

Ublažava bol – postoje znanstveni dokazi da kapsaicin iz zaljućene hrane može pomoći u smanjenju bolova izazvanih upalom, zahvaljujući svojim prirodnim protuupalnim svojstvima. Štoviše, poznato je da kapsaicin blokira signale bola koji putuju do mozga. On privremeno oslobađa od bola, pa se nalazi na flasterima i kremama koje ublažavaju bol.

Ubrzava metabolizam i sagorijevanje kalorija – mnogi ljudi se znoje dok jedu ljutu i začinjenu hranu kao što je indijska. Ispostavilo se da je to znojenje zapravo dobro jer pomaže tijelu sagorjeti kalorije. Konzumiranje začinjenog obroka može povećati tjelesnu aktivnost sagorijevanja kalorija za 8 posto. Vrlo ljuta, začinjena hrana pojačava metabolizam i forsira ga da brže djeluje, pa se osobe koje su na dijeti često se okreću začinjenoj hrani kako bi im pomogla u procesu mršavljenja.

Zdravlje kostiju – mnoge vrste ljute paprike imaju veliku količinu hranjivih sastojaka kao što su vitamin C i vitamin A. Nedostatak vitamina A može dovesti do raznih oboljenja povezanih s kostima. Iako su vitamin D, kalcij i proteini vitalna spojevi koje kosti trebaju, vitamin A je podjednako važan. Ljudi s malo vitamina A pretrpe prelome kostiju u većem postotku nego ljudi koji imaju optimalnu razinu ovog vitamina.

Izvor : metroportal.hr

Pratite nas na društvenim mrežama!