Ministrica Divjak o online nastavi na daljinu

Kako piše telgram.hr, ministrica Divjak tvrdi kako je alternativa nastavi na daljinu da učenici nemaju nastavu ili da su prepušteni sami sebi.

Ministrica obrazovanja Blaženka Divjak od jučer je u mini-medijskoj turneji u kojoj se, uvelike, bavi kritikama na račun Ministarstva i nastave na daljinu, o kojima je Telegram posljednjih tjedan dana opširno pisao. Te se kritike tiču preopterećenosti učenika u online nastavi, na što uvelike upozoravaju roditelji te na složenost i neizvjesnost situacije u kojoj se nalaze maturanti, što podcrtavaju psiholozi.

Što se tiče maturanata, na izrečene je kritike ministrica jučer kazala kako u Ministarstvu imaju “osjećaj za to da maturantima treba izaći u susret”, a nakon kritika o preopterećenosti učenika u online nastavi, protekloga je tjedna poslala preporuku školama da valja paziti na opterećenje učenika. Danas je, pak, kritičarima koje mahom čine roditelji i stručnjaci, poručila kako bi za “one koji komentiraju iz udobnih fotelja bilo dobro da se angažiraju i pomognu tamo gdje mogu”.

ALTERNATIVA KOJU NITKO NE ZAZIVA

U današnjem intervjuu za Media servis, Divjak tvrdi da su reakcije na nastavu na daljinu uglavnom pozitivne, kako od učenika tako i od roditelja i profesora, no da ima i kritika. “Alternativa bi bila da učenici nemaju nastavu ili da su prepušteni sami sebi. Zamislite kako bi to bilo u obitelji. Obiteljska dinamika, apatija kod učenika, gubitak radnih navika, upitna školska i akademska godina”, rekla je danas ministrica.

Pritom, ostaje nejasno na koju se alternativu o apsolutnom neprovođenju nastave referira, s obzirom na to da nitko od kritičara s kojima je Telegram posljednjih tjedan dana razgovarao ne zaziva situaciju u kojoj nastave uopće ne bi bilo. Naprotiv, roditelji su apelirali na razumnu mjeru u online nastavi, a stručnjaci na dokidanje neizvjesnosti maturantima.

Nakon što se, u doba pandemije kakvu svijet ne pamti, obrecnula na kritičare “u udobnim foteljama”, kazala je kako zahvaljuje roditeljima koji su, uz posao od doma, angažirani oko djece i nastave. “Znam da se puno angažiraju i hvala im na tome. Međutim, ako je nečega previše, dobro je da ta komunikacija roditelja prema školama i učiteljima bude iskrena i da gradimo krug povjerenja za učenike, vezano za učenje i podršku”, ističe.

PRESUDNA OBVEZNA INFORMATIKA

Dodaje i kako je to posebno zahtjevno u razrednoj nastavi kada komunikacija u cijelosti ide preko roditelja, no da je u predmetnoj nastavi i srednjim školama naglasak na razvitku samostalnosti kod učenika. Ministrica Divjak smatra i kako nastava na daljinu u postojećem obliku ne bi bila moguća bez uvođenja obvezne informatike u 5. i 6. razrede osnovnih škola, što je provela njena administracija.

“Mislim da je dobro uočiti koliko je bilo važno da smo uveli obaveznu informatiku u 5. i 6. razred, da smo omogućili opremanje škola, da smo omogućili digitalnu transformaciju škola. Kad se sjetimo svih napada, ustavnih tužbi i dežurnih kritičara, a sada ovo sve bez toga bi bilo nemoguće”, zaključila je u intervjuu za Media servis.

Podsjećamo, u prošlotjednoj preporuci za provođenje nastave na daljinu, Ministarstvo je preporučilo da bi se vrijeme provedeno u učenju na daljinu ukupno trebalo kretati od 5 do 8 sati dnevno, što je, s obzirom na uzrast djece, ekvivalent vremenu provedenom na klasičnoj nastavi u školi. Istaknuli su i kako je u poučavanju nužno razlučiti bitno od sporednog i sve svesti na razumne i prihvatljive vremenske okvire. (telegram.hr)

Pratite nas na društvenim mrežama!