Kad ste se posljednji put probudili odmoreni, smireni i bezbrižni?

Stres je postao naša – svakodnevica. Živimo u svijetu i vremenu koji sve češće i sve snažnije izazivaju tjeskobu, neizvjesnosti i nesigurnosti kojima smo okruženi djeluju na naš organizam, hormoni „tuku“ po adrenalinu, raste krvni pritisak, nerijetko nas hvata strah, ponašamo se neprepoznatljivo…

Stres je postao i dijelom naše „kulture življenja“ – sve je u znaku napetosti, povećanih zahtjeva, iznuđene „utrke“, medijskih pritisaka koji čak i žive od proizvodnje stresa.

Doista, kad ste se posljednji put probudili odmoreni, smireni i bezbrižni?

Vrlo često je pred nama događaj – ispit, nastup, putovanje… – koji, svjesno ili nesvjesno, uzrokuje stres. Još češće, stres mogu izazivati i zdravstvene tegobe. No, da bismo se sa stresom mogli „nositi“, najvažnije je pronaći prave uzroke, usredotočiti se i „ući pod kožu“ problema i tek tada krenuti u bitku za razgradnju stresa. Pri tomu, moj je savjet – ne upuštajte se u tu bitku isključivo sami.

Prijatelji pomažu, otvoreni razgovor pomaže, put do srca problema ponekad je put uz pomoć pružene ruke. Naravno, koriste i savjeti terapeuta, pomaže sve što će nam otkriti izvor stresa, jer to je naša polazna točka za njegovo suzbijanje. Uzgred, još jedan moj savjet – koliko god možete, nastojite se kloniti tzv. anti-stresnih medicinskih preparata, jer ulazak u taj začarani krug nerijetko se pretvara u spiralu bez kraja.

Naravno da ne trebamo živjeti pod stresom. Naravno da bi oslobađanjem od stresa, kakvi god da su mu uzroci – obiteljski problemi, posao, odnosi s prijateljima, nečija smrt… – naš život postao kvalitetniji. Moguće je, uvjeravam vas, promijeniti taj začarani krug u kojemu stres izaziva tjeskobe, tjeskobe pojačavaju stres, stres obnavlja tjeskobe…

Dakle, kad je uzrok utvrđen i prepoznat, krenite u razgradnju stresa.

Stoga dok još nije kasno naučite se nositi sa stresom, odnosno neka vaše raspoloženje bude pod vašom kontrolom, a ne pod izvanjskim utjecajima. Društvo američkih psihologa savjetuje ova tri koraka u borbi protiv stresa. Detektirajte okidače

Obratite pozornost na to što vam izaziva stres i na to kako reagirate na neugodne osjećaje. Zapitajte se potom: Je li moja reakcija zdrava?
Primjerice, je li nakon napornog dana na poslu sjedate pred TV sa zdjelom čipsa? Ako je odgovor potvrdan, razmislite o tome da umjesto gledanja serije odete trčati, šetati ili u teretanu. Fizički napor potaknut će stvaranje endorfinskoj će pomoći tijelu da se nosi sa stresom te vam podići raspoloženje. Smirite misli

Ako vas krene hvatati panika, zastanite na trenutak i nekoliko puta duboko udahnite i izdahnite. Osvijestite svoj dah, to će vas smiriti. Uvedite u svoj život molitvu i meditaciju. Pronađite uzbuđenje

Slušajte sebe, svoje želje i snove. Preuzmite kontrolu nad negativnim mislima i preobratite ih u pozitivne. Fokusirajte se na ono u čemu ste dobri i to će vam pružiti zadovoljstvo i ojačati vam samopouzdanje.

Radite barem neku sitnicu koja vas veseli. Ne morate ju smatrati korisnom, no ona to je zato što hrani vaše biće i poručuje vam da to radite za sebe, kako biste sebe voljeli i poštovali.

Stres je neizbježan dio života, ali možemo odabrati način kako reagirati na njega. Pronalaženjem pozitivnih načina odgovora na stres pomoći će vam da bolje funkcionirate u životu i nosite se s izazovima.

Izvor: krenizdravo.hr

Pratite nas na društvenim mrežama!