Kako je hrvatski turizam nadjačao zemlje poput Španjolske i Grčke? Jedan je presudan faktor

Dok Hrvatska u prvih deset dana kolovoza bilježi gotovo 70 posto lanjskih turističkih rezultata, u zemljama koje tradicionalno smatramo konkurencijom dostupni podaci govore o znatno većem padu u odnosu na 2019.

I bez statistike za glavne ljetne mjesece, izgleda da će Hrvatska osjetno nadmašiti glavna konkurentska tržišta. Čime smo to zaslužili pozabavio se RTL.

Tek rijetki gosti na plažama Andaluzije. Još manje šetača i turista na slavnim ulicama Barcelone. Posljednji dostupni podaci za lipanj govore da je Španjolska bila na tek dva posto prošlogodišnjeg broja gostiju.

S otvaranjem granica u srpnju, Grčka je u stalnom strahu nakon osjetnog rasta broja zaraženih, od čega su polovica stranci. Zato u rijetkim redovima za kruzere u atenskoj luci svi moraju nositi maske i držati distancu.

Već u lipnju Hrvatska je bila deset puta uspješnija od Španjolske, dakle prije srpanjskog skoka u broju dolazaka i noćenja, koji je ovog mjeseca još izraženiji. Dobre rezultate u odnosu na konkurenciju u Ministarstvu turizma tumače uspješnim predstavljanjem Hrvatske kao zemlje koja se dobro nosi s epidemijom, kao i aktivnim pregovorima s nizom zemljama o dovođenju turista još prije otvaranja granica.

“I onda jako dobrom kampanjom upravo na tim tržištima koje nama najviše gravitiraju, jer imamo prednost da smo u ovom slučaju iskoristili priliku da smo i cestovna destinacija, dakle jakom i agresivnom kampanjom koje smo stavili na ta tržišta, da privučemo te goste i pošaljemo jasnu poruku – zdravi smo, sigurni smo i Hrvatska vam je nadohvat ruke”, izjavio je Tonči Glavina, državni tajnik u Ministarstvu turizma.

Uz dobar krizni menadžment, upravo je blizina presudni faktor u korist Hrvatske u odnosu na konkurenciju, kaže ravnatelj Instituta za turizam.

“Ja bih rekao da je to manje posljedica smišljene i planske turističke politike, jednim dijelom je i to, ali većim dijelom je posljedica situacijskih okolnosti na koje mi nemamo previše utjecaja – činjenica da smo mi zapravo, kako se kaže, najbliže toplo more središnjoj i zapadnoj Europi”, smatra Damir Krešić, ravnatelj Instituta za turizam.

Neslužbene informacije kojima raspolaže Ministarstvo, Hrvatsku već sada ističu kao lidera na Mediteranu u dolascima i noćenjima. Ali poručuju –  ima još puno posla.

“Nemojte zaboraviti da smo u prošlosti imali jako dobru turističku jesen, kao i zimu s Adventom. Tako da nas još uvijek čeka borba za rezultat da ispunimo očekivanja. Govorili smo o projekcijama od 30 posto financijski, mi ćemo po nekim procjenama sada doći možda i do 50 posto i ukupnih brojki i financija”, pojašnjava Glavina.

Ključni faktor uspjeha sezone ostat će povoljna epidemiološka situacija. (Poslovni dnevnik)

Pratite nas na društvenim mrežama!