Nakon berlinskog Zelenog tjedna raste izvoz poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u Njemačku

Republika Hrvatska bila je zemlja partner ovogodišnjeg jubilarnog 75. Zelenog tjedna koji se održavao od 17. do 26. siječnja 2020. godine u Berlinu. Čak pedesetak hrvatskih proizvođača poljoprivrednih prehrambenih proizvoda predstavilo se na Sajmu koji svake godine posjeti više od 400.000 posjetitelja.
Hrvatska se predstavila u najboljem svijetlu te je Sajam iskoristila za predstavljanje prioriteta predsjedanja Vijećem Europske unije, nacionalnih vrijednosti, turističkih potencijala i proizvodnji kojima može konkurirati na zahtjevnom europskom, ali i svjetskim tržištima. Privremeni pokazatelji robe razmjene za prvih šest mjeseci ove godine, u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, pokazuju rast izvoza poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda na njemačko tržište za čak 18% unatoč otežanim uvjetima poslovanja uzrokovanim pandemijom bolesti izazvane virusom COVID-19, dok je istovremeno u istom razdoblju uvoz oslabio za 1%.

Konkretno, u razdoblju od siječnja do lipnja 2020. godine u Njemačku je izvezeno poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u vrijednosti od 77,6 milijuna EUR, dok je iz Njemačke uvezeno poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u vrijednosti od 238,1 milijun EUR što je rezultiralo deficitom od 160,5 milijuna EUR. Promatrano u odnosu na isto razdoblje prethodne godine vrijednost izvoza poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda iz Hrvatske u Njemačku bilježi rast od 18 % (11,6 milijuna EUR), a vrijednost uvoza poljoprivredno prehrambenih proizvoda iz Njemačke u Hrvatsku zabilježila je pad od 1 % (2,6 milijuna EUR). Istovremeno deficit je zabilježio pad od 8 % (14,1 milijuna EUR).

„Iako privremeni, ovakvi rezultati ohrabruju da nastavimo poticati izvozne potencijale naših poljoprivrednih proizvođača i prehrambene industrije. Kad hrvatski proizvod pronađe svoje mjesto na popisu za kupnju u bilo kojem kućanstvu na svijetu to se smatra nacionalnim uspjehom. Zato intenzivno radimo na transparentnom, jednostavnom i prepoznatljivom označavanju hrvatskih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda. Važno je da potrošači znaju podrijetlo hrane koju jedu, želimo da već na prvi pogled znaju da jedu hrvatsko,“ istaknula je ministrica Marija Vučković.

Pratite nas na društvenim mrežama!