Hrvatska bez kaveza u industriji jaja? Cage-free pokret došao je i u Hrvatsku


Potražnja za ne-kaveznim jajima najbrže je rastući trend na prehrambenom tržištu Europe i svijeta. Tijekom posljednjih nekoliko godina cage-free poslovanje globalno se proširilo što ima za posljedicu postupni prelazak proizvođača jaja na ne-kavezne načine proizvodnje.
Uključivanjem dvaju hrvatskih organizacija u globalnu cage-free koaliciju OpenWingAlliance, ovaj trend došao je i na naše tržište. Zahvaljujući aktivnostima tih organizacija, ali i zbog pritiska sve većeg broja kupaca koji zahtijevaju društvenu odgovornost u poslovanju, veliki broj tvrtki iz svog lanca nabave izbacuje kavezna jaja, jer upravo je cage-free poslovanje najbolji primjer društvene odgovornosti koja donosi dobrobit ne samo životinjama, već i ljudima i okolišu.
Organizacije koje su članice ove globalne koalicije mijenjaju odnos društva prema životinjama i postavljaju nove standarde korporativnih politika o zaštiti životinja na nacionalnim, regionalnim i globalnim tržištima. Pojava ovoga trenda u Hrvatskoj proizvođačima daje priliku prilagodbe novim zahtjevima tržišta.

Vodeći svjetski prehrambeni, trgovački i ugostiteljski brendovi već su cage-free!
Preko 2000 internacionalnih i nacionalnih brendova od kojih su mnogi prisutni i na hrvatskom tržištu već su se priključili cage-free trendu – Metro, Lidl, Kaufland, Spar, McDonalds, Milka, Nestle, Danone, Unilever, MarriottInternational, Hilton i mnoge druge tvrtke su koje diktiraju nove standarde, a na nacionalnim proizvođačima je da odgovore na izazov.
Osim toga, brzina kojom se ovaj trend širi i snaga njegovog utjecaja na europska i globalna tržišta navela je već nekoliko europskih država na potpunu zabranu korištenja kaveza u industriji jaja – Austrija, Švicarska i Luksemburg već su odbacile kaveze, a Njemačka će to učiniti do 2025. Nadalje, u 7 europskih zemalja postotak jaja iz ne-kaveznog uzgoja veći je od 60% ukupne proizvodnje, a ako bacimo oko na globalno u scenu – 4 su američke savezne države, od kojih su dvije najveći opskrbljivači američkog tržišta jajima, već najavile svoju tranziciju prema isključivo ne-kaveznom načinu proizvodnje jaja.

Vizija je hrvatske cage-free kampanje AB OVO održivo, uključivo društvo čime idemo ukorak sa svjetskim trendovima. Cilj je kampanje potaknuti tvrtke iz svih sektora poslovanja na postupno izbacivanjejaja iz kaveza iz svoga lanca nabave putem javne cage-free izjave.
Održivost kao nužan smjer poslovanja 21.stoljeća
Razlog uspješnosti cage-free trenda leži u povećanom senzibilitetu kupaca, kao i u prakticiranju održivosti u poslovanju – društvena odgovornost danas mjerilo je ugleda i uspješnosti tvrtke. Upravo je cage-free poslovanje najbolji primjer društvene odgovornosti u prehrambenoj industriji zbog svog holističkog pristupa.

Sve veća potražnja za nekaveznim jajima na globalnom i europskom tržištu poziv je hrvatskim proizvođačima da prihvate izazov i prilagode se novim zahtjevima tržišta; u Hrvatskoj već postoji interes trgovačkih tvrtki, hotelskih lanaca i velikih restorana za nabavom isključivo nekaveznih jaja, a cilj je AB OVO kampanje ovu tranziciju prema održivom i društveno-odgovornom poslovanju učiniti mogućom. (Agroportal)

Pratite nas na društvenim mrežama!