Hrvatsko muzejsko društvo priprema šesnaestu po redu manifestaciju Noć muzeja, unatoč globalnoj krizi izazvanoj pandemijom koronavirusa

Šesnaesta Noć muzeja održat će se 29. siječnja 2021.od 18.-01. sati iza ponoći, obilježit će je tema/teme koje će sukladno mogućnostima i općem epidemiološkom stanju, realizirati muzealci sa svojim suradnicima. Najveći dio programa odvijat će se putem digitalnih medija i prenositi „uživo“ na gradske trgove i prostore, te gdje to bude moguće u ograničenom broju u stvarnom prostoru muzeja.

Što je muzejima činiti u uvjetima kriza? Koja je zadaća muzeja i muzejskih stručnjaka u kriznom funkcioniranju?

Koji su kanali komunikacije? Tehnološka opremljenost za funkcioniranje na daljinu? Što je s publikom?

Koje su nove metode komuniciranja s javnostima realizirane preko digitalnih kanala komuniciranja?

Što je s misijom muzeja, da li se ona ostvaruje u uvjetima kriza u užem i širem okruženju?

Da li je održivost muzeja moguća najvećim dijelom, ako je povezana s lokalnom zajednicom?

Koliko je Internet utjecao na promjene marketinških strategija i PR aktivnosti?

Primjeri dobre prakse komuniciranja s javnostima u uvjetima lockdowna?

Kako muzej može ostvarivati dodatne prihode?

Ovo je tek dio pitanja koja su se nametnula kroz proteklo vrijeme od veljače pa dalje, kada je cijeli svijet stao zbog pandemije korona virusa, a grad Zagreb je 22. ožujka pogodio katastrofalan zemljotres u kojem je stradala i kulturna baština – muzeji, sakralna baština, škole..itd.

U prvim danima lockdowna, muzeji su kao i kompletno gospodarstvo i sve ostale djelatnosti iskoristili digitalne kanale kako bi ostali povezani sa svojom publikom ili kupcima dok su im vrata bila zatvorena. To je podrazumijevalo kreativno sagledavanje muzejskih mogućnosti, nova tehnološka znanja i iskustva u kreiranju novih sadržaja ili prilagodbi postojećih, koji se plasirao preko Interneta i tako omogućili dostupnost svojih sadržaja muzejskoj publici. Obzirom da digitalni medij podrazumijeva brže kreiranje i izmjenu sadržaja koji je plasiran, to je u kratko vrijeme tražilo „silom prilika“ da se muzealci prilagode novim okolnostima te digitalno ponude muzejske sadržaje javnostima.

Obzirom da je 2019. tema četrnaeste Noći muzeja bila posvećena digitalnoj budućnosti muzeja, može se reći da je gotovo anticipirana digitalna stvarnost, koja se događa 2020. godine. Potvrđeno je tada, nizom zanimljivih programa koji su prezentirani u Noći muzeja, da hrvatski muzeji svakodnevno prezentiraju sadržaje na Internetu i u muzejskom radu koriste suvremene tehnologije, od digitalnih platformi i mobilnih aplikacija do VR tehnologija.. Međutim, potpuni prelazak na digitalno u uvjetima globalne krize, otvorio niz pitanja, ne samo u hrvatskim nego i svjetskim muzejima, a dijelom koja su u uvodu postavljena…

Hrvatsko muzejsko društvo priprema šesnaestu po redu manifestaciju Noć muzeja, unatoč globalnoj krizi izazvanoj pandemijom Korona virusa. Kako je manifestacija Noć muzeja u potpunosti poprimila karakteristike nezaobilaznog kulturnog događaja, organizatori šesnaeste po redu Noći muzeja otvarajući navedena pitanja važna za opstojnost muzeja u uvjetima globalne krize, nastojat će zajedeno s hrvatskom muzejskom zajednicom omogućiti vjernoj publici da sudjeluje, obilazi ( ukoliko to dozvole epidemiološko uvjeti) i pretežito virtualno uživa u pripremljenim događanjima.

Dio događanja bit će realiziran na otvorenim prostorima, ulicama i trgovima, gradova i mjesta koji su svih ovih godina bili snažna potpora organizatorima Noći muzeja. Na taj način, želimo još jednom potvrditi važnost lokalne zajednice za opstojnost muzeja u uvjetima kada publika ili posjetitelji uglavnom dolaze iz lokalne zajednice.

Temeljni ciljevi manifestacije Noć muzeja je poticanje i ukazivanje javnosti na važnost utjecaja muzeja na razvoj zajednice, kao i utjecaja zajednice na formiranje muzejskih programa i njihovu održivost, daljnje prepoznavanje muzeja kao dinamičnih institucija, koje potiču istraživanje, inovativnost, kreativnost, a promoviranjem baštine i njenog utjecaja na suvremene tendencije, promiču važnost interakcije muzeja s okruženjem, stvaranje nove publike i održivi razvoj muzeja i zajednice, organizatori šesnaeste po redu Noći muzeja otvarajući navedena pitanja važna za opstojnost muzeja, zajedeno s muzejskom zajednicom i publikom.

.Organizatori 16. po redu Noći muzeja, pozivaju na suradnju i partnerstvo kao i do sada, sve baštinske, znanstvene i pedagoške ustanove, da svojim programima koje ćemo zajednički realizirati uz pomoć višegodišnjih partnera i sponzora te medija, potvrdimo zajedničku želju za što bržim otvaranjem muzejskih i ostalih ustanova i povratka publike u muzeje.

Izvor: Hina, Foto: pixabay.hr

Pratite nas na društvenim mrežama!