Kako postići bolji radni učinak na poslu? Uz šalu je sve lakše!

Ozbiljan posao i humor su na prvi pogled dva oprečna pojma i na poslu bismo se trebali ponašati strogo poslovno, ne miješajući emocije u rad. Ili ipak ne?

Jedan od pionira na polju istraživanja humora, psiholog s doktoratom na području razvojne psihologije, Paul McGhee od 1968. proučava utjecaj humora na ljudsko zdravlje. Vjerovali ili ne, ovaj gospodin od 1989. napušta znanstvenu karijeru te većinu svog vremena posvećuje savjetovanju tvrtki pri uvođenju humora u organizacijsku kulturu. Vjerojatno najobuhvatniji znanstveni rad na tu temu 2012. godine proveli su Mesme – Magnus, Glew i Viswersan napravivši metaanalizu 49 različitih istraživanja. Zaključili su da je humor, povezan s poboljšanim radnim učinkom. Osim toga, zaposlenici koji se više šale u prosjeku su zadovoljniji svojim poslom, imaju bolju koheziju unutar radne grupe ili tima, boljeg su zdravlja, učinkovitije rješavaju poslovne probleme, manje zabušavaju na poslu i postižu bolje rezultate na još nekoliko drugih pozitivnih mjera koje doprinose radnom učinku. Zbog svega navedenog, humor na radnom mjestu u većini slučajeva treba poticati, a ne sprječavati.

I mi smatramo da humor dovodi do povećane radne uspješnosti prvenstveno kroz smanjenje doživljenog stresa i poboljšanje međuljudskih odnosa. Ako se s nekim možemo našaliti, lakše ćemo prebroditi stres i osjećat ćemo veću povezanost s tim ljudima što će nas potaknuti da radimo marljivije. Bit će manje nesporazuma i grešaka u komunikaciji, a teško da možemo biti u lošem odnosu s nekim s kime se često dobro nasmijemo. Tako da umor vidimo kao lijek za narušene međuljudske odnose, ali i kao izvrsnu mjeru predostrožnosti. Humor je prepoznat i kao jedna od temeljnih snaga ljudskog karaktera u Klasifikaciji ljudskih snaga i vrlina, vodećeg okvira u psihologiji za proučavanje onog najboljeg u ljudima. Članak bi zaključili simpatičnim i istinitim citatom pokojne američke novinarke, Mignon McLaughlin:

“Smisao za humor velika je obrana protiv manjih problema”:

Stoga kada ste sljedeći put u dilemi šaliti se na poslu ili ne, sugeriramo da se našalite iz strogo poslovnih razloga! (I.M./

Pratite nas na društvenim mrežama!