Potražnja domaćih radnih snaga opet na "meti" poslodavaca. Za kojim radnicima će biti najveća potražnja?

    Svi smo na svojoj koži ( neki više, neki manje ) osjetili da je tržište rada u 2020. bilo pod snažnim utjecajem Covid-19 krize. Popuštanjem nacionalnih restriktivnih mjera ekonomske aktivnosti, kao i mjera ograničenja u kretanju među državama, ne treba očekivati značajnije turbulencije na tržištu rada i nastavak postojeće situacije. Upravo suprotno, s normalizacijom stanja očekuje se rast gospodarske aktivnosti, a time i rast potrebe za radnicima u svim sektorima gospodarstva- najviše u onima koje su osjetile najveći pad. Sukladno očekivanjima, sve veću važnost za poslodavce dobiva domaće tržište rada, pri čemu posrednici na platformama u zapošljavanju, primjerice na portalu danasradim.hr naglašavaju kako je nedostatak radne snage, koji se proteklih godina vrlo često rješavao uvozom stranih sezonskih radnika, i dalje jedan od ključnih izazova našeg gospodarstva. 

U odnosu na siječanj, kada je potražnja za radom bila 33% niža nego godinu prije, u veljači je taj pad smanjen na 11% u usporedbi s prošlogodišnjom veljačom, što potvrđuje optimizam i želju poslodavaca, kažu, da u 2021. nastave s uspješnim poslovanjem. No, tržište rada – iako dalje pod snažnim utjecajem  pandemije, uz prisutan oprez suzdržanosti kod poslodavaca na planu zapošljavanja novih radnika, u veljači se tradicionalno budi, pa počinje uobičajena potraga za kvalitetnim radnicima koji će iznijeti turističku sezonu. Tome u prilog, kažu, svjedoči i pojačan interes tvrtki za sudjelovanje na ovogodišnjem sajmu poslova u turizmu i sezoni Sezonac.hr, koji će se održati od 25.veljače do 5.ožujka, i koji će ponovo na jednom mjestu okupiti poslodavce u potrazi za kvalitetnim radnicima u potrazi za novim poslovnim izazovima. I na portalu danasradim.hr već primjećuju pripreme brojnih hotelijera za nadolazeću sezonu i njihovu spremnost za istu u punom opsegu. 

    Ova tvrdnja se najbolje očituje u činjenici da su vodeći poslodavci iz turističkog sektora već krenuli u potragu za domaćim sezonskim radnicima. Uz orijentaciju na radnike iz njegove neposredne okolice, gotovo su sigurni kako će brojni poslodavci i ove godine ponuditi i pogodnosti poput smještaja, prehrane te plaćenog prijevoza. Kako je trajanje turističke sezone još neizvjesno, kao dodatni poticaj zapošljavanju očuvanju radnih mjesta svakako bi pridonijela i privremena prilagodba aktualne mjere ” stalni sezonac” u smislu da bi se ista omogućila i za osobe koje su kontinuirano radile najmanje 5 mjeseci ( u odnosu na dosadašnjih 6 mjeseci ) kod istog poslodavca i koji će kod poslodavaca raditi još najmanje jednu sezonu.  Bitno je i da nadležne institucije krenu u aktivno promoviranje i poticanje školovanja za zanimanja i radna mjesta koju su sada deficitarna, a za kojim vlada velika potražnja na tržištu poput: kuhara, vozača C kategorije, pizza majstora, stolara, armirača, kemičara, električara, projektanata, farmaceuta, automehaničara, autolimara, strojara. 

    Uz turistički sektor koji u ljetnim mjesecima zapošljava do 70.000 sezonskih radnika, procjenjuje se da će ove godine najveća potražnja na tržištu biti za radnicima iz građevinskog sektora zbog brojnih infrastrukturnih projekata, ali i obnove potresom pogođenih područja kao i za sezonskim radnicima u poljoprivredi za koju se procjenjuje da na sezonskim poslovima godišnje radi i do 40.000.

im/radiokrizevci.hr

Foto: pixabay.com

Pratite nas na društvenim mrežama!