Do zdrave jetre uz ove namirnice

Jetra ima izuzetno važnu ulogu za zdravlje. Stoga je vrlo važno popraviti svoje prehrambene navike te povećati unos onih namirnica čiji prirodan sastav jača jetru i stimulira njezin rad. Evo sedam najboljih namirnica za jetru koje biste trebali uvesti u svoj jelovnik.

1. Brokula
Smatra se jednom od najzdravijih vrsta zelenog povrća općenito, a idealan je izbor za prirodno čišćenje jetre. Sadrži moćne antioksidanse povezane sa smanjenjem rizika za razvoj tumora te s uklanjanjem otrovnih tvari nakupljenih u tijelu. Visok udio vlakana u brokuli pospješuje probavni proces, a time ujedno i regulira razinu kolesterola. Sadrži vitamin E, nutrijent topiv u masti koji ima antioksidalno djelovanje te štiti jetru od prijevremenog propadanja i oštećenja.

2. Suho voće
Suho voće sadrži nutrijente poput aminokiseline L-arginin, čiji učinci na organizam smanjuju razinu toksikacije jetre. Kad se tome doda sadržaj vlakana i masnih kiselina omega 3, suho voće je odlično rješenje za poticanje čišćenja jetre. Konzumacija suhog voća u minimalnim dozama održava stabilnim razinu kolesterola te pospješuje razgradnju masti.

3. Jabuke
Jabuke su jeda od supernamirnica koje ne bi smjele izostati s jelovnika. Njihova ljekovita svojstva poznata su od davnina i brojna, a među njima je i sposobnost čišćenja jetre te poboljšanje rada žučnog mjehura. Obiluju topivim vlaknom pektinom te pospješuju čišćenje probavnog sustava uklanjajući toksine nataložene u debelom crijevu i jetri. Konzumacija jabuka smanjuje razinu lošeg kolesterola, a time smanjuje i prekomjerno opterećenje jetre koja inače mora metabolizirati tu masnoću. Jabuke inače sadrže i jabučnu kiselinu, prirodni nutrijent koji olakšava izbacivanje kancerogenih spojeva i tokisna koji se zadržavaju u krvi.

4. Agrumi
Sve vrste agruma sadrže esencijalna ulja i vitamine antioksidalnog djelovanja koji stimuliraju prirodno čišćenje jetre i smanjuju njezinu upalu. Visok udio vitamina C povećava imunološki odgovor organizma te sprečava razvoj infekcija i teških bolesti. Poboljšava i sintezu toksičnih materijala te pospješuje njihovo izlučivanje putem probavnih procesa.

5. Avokado
Avokado je jedna od voćaka najbogatijih nutrijentima koji jačaju zdravlje i čiste jetru. Ističe se zbog svog sadržaja esencijalnih aminokiselina, vlakana i antioksidansa i idealna je namirnica za uklanjanje toksina nataloženih u tijelu. Sadrži i glutation, antioksidans koji je potreban jetri da bi se mogla boriti protiv vanjskih agensa i nataloženih toksina. Visoka koncentracija omega 3 masnih kiselina u avokadu olakšava smanjenje razine ldl kolesterola te ima važnu ulogu u reguliranju upalnih procesa.


6. Maslinovo ulje
Maslinovo ulje je jedna od najzdravijih masnoća koju možete uvrstiti u prehranu kako bi se zaštitilo zdravlje jetre. Sadrži antioksidalne i protuupalne tvari te spojeve koji pospješuju čišćenje krvi i uklanjanje toksina iz tijela. Masne kiseline koje sadrži održavaju pod kontrolom razinu lošeg kolesterola te poboljšavaju zdravlje krvnih žila, a time i smanjuju rizik od srčanog udara. Udio vitamina E i aminokiselina stvara zaštitnu barijeru protiv slobodnih radikala te smanjuje rizik za razvoj tumora i kroničnih infekcija.

7. Rajčice
Rajčice sadrže likopen i esencijalne aminokiseline koje, nakon što ih tijelo apsorbira, pospješuju rad jetre i optimalno uklanjanje otpadnih tvari iz jetre. Sadrže i glutation, moćan spoj koji rajčicama daje detoksikacijska svojstva koja poboljšavaju rad jetre. Sadrže i flavonoide i betakaroten, antioksidalne tvari koje poboljšavaju cirkulaciju i zaštitu od slobodnih radikala.

I za kraj, kako biste sačuvali zdravlje jetre i pospješili uklanjanje otpadnih tvari iz organizma, povećajte unos spomenutih namirnica, a njihov učinak pojačajte tako što ćete izbjegavati loše navike, poput konzumacije alkohola i nikotina.

Foto: Pixabay
Izvor: živim.hr

Pratite nas na društvenim mrežama!