Posredovanje osobnim podacima sve unosnije

Pronašli smo 25 tvrtki čija je zajednička potrošnja na savezno lobiranje u 2020. godini iznosila 29 milijuna dolara, navode analitičari The Markupa Alfred Ng i Maddy Varner u svojem istraživanju o lobiranju tvrtki posrednika digitalnih podataka 2020. godine u Sjedinjenim Američkim Državama.

Posrednici podataka takmičili su se po potrošnji za lobiranje s tzv. big tech tvrtkama, poput Facebooka i Googlea. Posrednici podataka obogatili su se prikupljanjem i dijeljenjem milijuna osobnih podataka te do sada nisu bili posebno eksponirani u javnosti ali niti kod državnih poreznih institucija. Naime, među najvećim posrednicima podataka u SAD su LiveRamp ili RELX i oni nisu poznati velikoj većini Amerikanaca, ali su dobro poznati na Capitol Hillu. Posrednici podatak u SAD uglavnom nisu specijalizirane tvrtke za taj posao. Na primjer, Oracle je u proteklom desetljeću akvizirao nekoliko tvrtki koje se bave posredovanjem podataka te je prema podacima koje su prikupili istraživači The Markupa bio prošle godine najveći lobist na tom području. Oracle je prošle godine za lobiranje u posredovanju podataka potrošio najviše 9,57 milijuna američkih dolara.

Najveća globalna zbirka osobnih podataka

Istraživači su, naime, mogli steći tek djelomičan uvid u potrošnju lobista na području posredovanja podataka iz izvora o lobiranju u bazi podataka Zakona dje se nalaze podaci o lobiranju u američkom Senatu te iz podataka Centra za odgovornu politikuOpenSecrets  kojima se nalaze imena tvrtki koje su se registrirale kao posrednici podataka uVermontu ili Kaliforniji, jedinim saveznim državama SAD koje od lobističkih tvrtki za posredovanje podataka zahtijevaju izvješća o aktivnostima.  Prema podacima Senata SAD ukupna potrošnja 25 tvrtki za lobiranje na području posredovanja podataka 2020. godine iznosila je 29 milijuna dolara.

Usto, samu je industriju posredovanje podataka teško definirati jer mnoge tvrtke, uključujući tehnološke divove, zarađuju od osobnih podataka, iako se tehnički detalji o načinu na koji koriste te podatke različiti.

Izvor: bug hrvatska /foto: pixabay/

Pratite nas na društvenim mrežama!