“Buknuo” interes talijanskih tvrtki za preseljenje proizvodnje u RH

Covid je zaustavio orijentaciju Talijana na daleka tržišta, potvrđuju nam iz Talijansko-hrvatske gospodarske komore.

Već treći mjesec Italija je na poziciji vodećeg hrvatskog izvoznog tržišta. Lani je, tijekom lockdowna zbog pandemije koji je Italija proglasila i ranije nego ostale europske države, izvoz u tu zemlju drastično pao, pa je tradicionalan status glavne destinacije za hrvatske proizvode preuzela Njemačka.

U prvih pet mjeseci hrvatski izvoz raste na oba tržišta, no u Italiju ipak snažnije, a, kako pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku, oporavak zasad donosi i bolji izvozni rezultat od onoga ostvarenoga u istom razdoblju u 2019., u kojoj je robni izvoz u Italiju zabilježio rekordne vrijednosti.

U ovogodišnjih prvih pet mjeseci plasirano je ukupno 899 milijuna eura vrijednih roba u Italiju, što je sedam milijuna eura više nego u 2019., a u odnosu na lanjskih pet mjeseci to je skok za čak 235 milijuna eura.

Osim izvoza, raste i uvoz iz Italije, iako još osjetno zaostaje za vrijednostima ostvarenim u prvih pet mjeseci 2019. Iznosi 1,32 milijarde eura i manji je za oko 300 milijuna eura, a za otprilike toliko zaostaje i za uvozom u ovogodišnjih pet mjeseci iz Njemačke, koja drži uvjerljivu prvu poziciju na listi hrvatskih uvoznih tržišta.

“Naša su predviđanja bila da ćemo imati početak oporavka u bilateralnim odnosima, no brojke koje se bilježi i dinamika u prvom dijelu godine premašuju očekivanja”, zadovoljno je prokomentirala glavna tajnica Talijansko-hrvatske gospodarske komore Andrea Perkov. Pravu ekspanziju u gospodarskim odnosima dvije susjedne zemlje, tvrdi ona, tek se zapravo očekuje.

im/radiokrizevci.hr, Foto: pixabay.com

Pratite nas na društvenim mrežama!