Vrijeme je za slatki kukuruz šećerac

Mnogi vole jesti slatki kukuruz šećerac. Jedemo ga  kuhanog ili pečenog, izravno s klipa. Ako izuzmemo kokice, kod nas se kukuruz jede uglavnom tijekom kratkog ljetnog razdoblja, no konzerviran ili smrznut dostupan je cijele godine. Zanemarili smo čak i proizvode od kukuruza, poput krupice i brašna – ni palenta ni kukuruzni kruh ne prodaju se previše

Iako je porijeklom iz Amerike, kukuruz je kod nas česta kultura koja dobro uspijeva, ali čini se da se da ga najviše jede stoka te služi kao sirovina u prehrambenoj industriji (posebice fini kukuruzni škrob, koji je dobar zgušnjivač).  Palenta se jednostavno i brzo priprema, zrna kukuruza lako je iz staklenke ili konzerve ubaciti u varivo ili umak, dodati na pizzu ili u sendvič…Za razliku od nas, u meksičkoj kuhinji, pronašli su mjesta za kukuruz i u brzoj hrani i u najotmjenijim i najkompliciranijim jelima.

Kako u kukuruzu ima najviše škroba (73 posto), odličan je nemasni izvor energije (100 g daje oko 360 kcal). Sadrži i dosta proteina (8-11 posto), vitamina E i B kompleksa, provitamina A, vlakana, minerala (fosfora, kalija i magnezija) te šećera (glukoze, saharoze i fruktoze, pa ga dijabetičari trebaju umjereno konzumirati).

Iako je kukuruz zdrav i koristan, nijedna namirnica ne sadrži baš sve što je čovjeku potrebno, pa tako i kukuruz ima mana. Ako ne jedete meso, kukuruz svakako treba jesti uz mahunarke. Naime, poznato je da bjelančevine biljnog porijekla nisu istog sastava kao one životinjskog te da im često nedostaju neke esencijalne aminokiseline (kukuruz ne sadrži lizin i triptofan). Zato educirani vegetarijanci i vegani obično jedu miješani kruh ili mlijeko od soje i kukuruza zbog kvalitetnijih bjelančevina iz soje.

Kukuruz je i ljekovit – pomaže u detoksikaciji i izlučivanju tekućine, pa se preporučuje kod bolesti mokraćnih putova, edema, gihta, reume, srčanih bolesti i visokog tlaka. Dosta stručnjaka savjetuje ga i u prevenciji nekih karcinoma zbog visokog udjela vlakana i antioksidativnih svojstava (ovo posebno vrijedi za kuhani kukuruz). U ljekovite svrhe se, osim zrna, upotrebljava i sušena kukuruzna svila.

Umjesto kod nas uobičajenog krumpira ili riže, odličan prilog jelu može biti palenta, ali i kukuruzni njoki te kuhani kukuruz u zrnu ili klipu. Šaku kukuruzna možete poslagati na pizzu, u sendvič ili pecivo s hamburgerom, dodati salati od povrća, umacima i skoro svim juhama i varivima . A što se tiče kokica, čak i one su zdrava brza hrana ako se ispeku na manjoj količini ulja i ako im se ne doda puno soli.

No, uživajmo sada u pečenom ili kuhanom kukuruzu šećercu! /foto: RKŽ/

Pratite nas na društvenim mrežama!