Gostovanje Erasmus+ eksperta u OŠ Sveti Petar Orehovec
Protekli tjedan, od 20. do 24. listopada, u Osnovnoj školi Sveti Petar Orehovec gostovala je
Ljiljana Jovičić Kacarov, profesorica njemačkog jezika iz Osnovne škole „Momčilo
Nastasijević“ iz Gornjeg Milanovca (Srbija). Ovo gostovanje realizirano je zahvaljujući
Erasmus+ programu koji uz individualne mobilnosti učitelja omogućava i pozivanje eksperta
u školu. U orehovečkoj školi ovu mogućnost iskoristili su jer učitelji stranih jezika zbog
privatnih obaveza nisu mogli ići na strukturirane tečajeve u inozemstvo, a Erasmus+ planom
predvidjeli su usavršavanje učitelja stranih jezika.

Aktivnosti učiteljice Jovičić Kacarov bile su usmjerena na razmjenu iskustva, suvremene
metode rada i odgovornu upotrebu digitalnih alata u nastavi. Po nekoliko sati gošća je
provela je na nastavi sa svakom od tri učiteljice njemačkog jezika i to u matičnoj školi te
područnim školama Fodrovec i Bočkovec. Promatrala je njihovu nastavu, ali je i sama
održala nekoliko sati te je pokazala kako se pametna ploča može koristiti u kombinaciji s
vizualnim sadržajima i interaktivnim igrama. Na održanim satovima osobito je nastojala
prenijeti svoj stil rada koji se odlikuje poticanjem učenika na usmenu komunikaciju, timski rad
i razmjenu mišljenja kroz kratke zadatke, kvizove i digitalne igre. Učenicu su učiteljicu
Jovičić Kacarov dobro prihvatili i bili su vrlo aktivni na nastavi. Gostujuća učiteljica istaknula
je da u svoju školu nosi nova iskustva vezana za nastavu u kombiniranim odjeljenjima. U
svojoj učiteljskoj karijeri ona nije imala priliku predavati u kombiniranim odjeljenjima i
istaknula je kako je takav oblik rada vrlo zahtjevan.

Nakon svakog nastavnog dana gošća je s kolegicama analizirala provedene aktivnosti. U
fokusu su bile rasprave o korištenju digitalnih alata, ali ne kao cilj sam po sebi, već u svrhu
podrške učenju, komunikaciji i kreativnosti. Evaluacijom gostovanja eksperta utvrđeno je da
su učiteljice bile zadovoljne organizacijom i strukturom petodnevnog programa, ali smatraju
da bi za opsežniju razmjenu iskustva i problema u radu trebalo duže vremensko razdoblje.