“Križevačka zaobilaznica” do ljeta u funkciji

Križevačka zaobilaznica, dionica dvotračne brze ceste od Križevaca do Kloštra Vojakovačkog bit će gotova sredinom sljedeće godine i odmah puštena u promet, potvrdio je to jučer predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Ivica Budimir obilazeći gradilište. Radovi kasne, trebali su završiti do veljače 2026., a razlog su nepredviđene situacije na terenu. “Pred nama je zimski period pa je rok za završetak pomaknut, ali planiramo da se cesta pusti u promet početkom ljeta, odmah po završetku radova“, rekao je Budimir.

Dionica je duga 7,5 kilometara, izvođač je Kamgrad, a vrijednost radova je 30 milijuna eura. Nakon dionice do Kloštra Vojakovačkog u fazama će se graditi nastavak ceste prema Koprivnici. Za prvih deset kilometara izdana je lokacijska dozvola, a trenutačno traje nabava za glavne projekate. Nakon izdavanja građevinske dozvole slijedit će natječaj za izvođača radova. Što se tiče izgradnje ceste s četiri trake, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta kaže, odgovarajući na pitanja novinara, kako to sad nije u planu.

Pokaže li se u budućnosti potreba, bit će izgrađene još dvije trake, no trenutačno četiri trake nisu ekonomski isplative“, dodao je Budimir. Trasu buduće ceste prema Koprivnici Budimir je obišao s koprivničko-križevačkim županom Tomislavom Golubićem. “Drago mi je da se ulaganja u državne ceste u našoj županiji nastavljaju te da svjedočimo pravom investicijskom zamahu“, rekao je Golubić i pohvalio najavu nastavka aktivnosti na izradi glavnog projekta i pripremi dokumentacije za dionicu od Kloštra Vojakovačkog prema Koprivnici.

Završetkom radova i puštanjem u promet najviše će zasad profitirati Križevci jer će teretni i sav promet prema Koprivnici i brzoj cesti preuzeti “obilaznica”. Tad će se, nadaju se stanari Gundulićeve, i u njihovoj ulici napokon smanjiti prometno opterećenje, kao i u Majurcu i Koprivničkoj.

Osim radova na cesti prema Koprivnici, Budimir je najavio sanaciju i cjelokupnu obnovu dionice brze ceste od Vrbovca do gradilišta u Križevcima, koja je otvorena prije desetak godina, a danas je u lošem stanju s ograničenjem brzine 80 umjesto 100 kilometara na sat. Za te radove planira se ulaganje od dvadesetak milijuna eura.