Oblikovanje pozitivnog: pozitivno razmišljanje, pozitivna komunikacija i poticajni školski prostori

Mateja Benjak, učiteljica fizike i tehničke kulture iz osnovne škole Sveti Petar Orehovec, od 10. do 15.
studenog 2025. sudjelovala je u Barceloni na Erasmus+ tečaju Design the Positive: Positive Thinking,
Positive Communication and Positive School Spaces (Oblikovanje pozitivnog: pozitivno razmišljanje,
pozitivna komunikacija i poticajni školski prostori).

Tečaj je vodila Marina Moreno, a naglasak je bio na emocionalnoj svjesnosti, pozitivnim odnosima, suradnji i važnosti okruženja u kojem učenici uče.


Prvi dan bio je posvećen važnosti sigurnosti u učionici – fizičke, emocionalne i socijalne. Istaknuto je da bez osjećaja sigurnosti učenik ne može napredovati. Predstavljeni su elementi pozitivnog pristupa poput
zajedništva, pokreta, slavljenja uspjeha i naglašavanja procesa, a ne samo rezultata.


Drugi dan donio je 4C kompetencije (komunikacija, suradnja, kreativnost i kritičko mišljenje). Razgovaralo
se o stvaranju okruženja u kojem se učenici usude pitati i izražavati svoje ideje bez straha od pogreške.
Sredinom tjedna polaznici su posjetili Nacionalni muzej umjetnosti Katalonije. Prije obilaska održana je
komunikacijska igra s loptom kojom se poticala fokusiranost i suradnja. U muzeju su promatrali kako
prostor i umjetnost utječu na emocije, a radili su i na prepoznavanju osobnih snaga, potreba i vrijednosti.


Četvrtak je bio posvećen mindfulnessu i PERMA modelu dobrobiti, kroz jednostavne tehnike disanja,
opuštanja i osvještavanja vlastitih osjećaja. Ujedno, polaznici su radili u grupama, analizirali probleme iz
prakse i dizajnirali prototip rješenja — male, izvedive promjene.


Prezdanji dan bio je posvećen konceptu Change Life (promjena života), prikazanom kroz četiri koraka:
Observation (promatranje bez prosudbe), acceptance (prihvaćanje onoga što jest), take an action
(poduzimanje malog koraka), test (provjeravanje rezultata). Također, u istome danu svim polaznicima
dodijeljena su priznanja za pohađanje tečaja.


Zadnji dan bio je rezerviran za kulturno istraživanje Barcelone, koje je omogućilo neformalnu razmjenu
iskustava i dublje promišljanje o naučenom.

Sudjelovanje na tečaju obogatilo je profesionalni razvoj učiteljice te pružilo nove metode za stvaranje
sigurnog, poticajnog i pozitivnog razrednog okruženja.

Izvor: Mateja Benjak