Javni bilježnici od iduće godine radit će na daljinu, stižu ‘sigurne virtualne sobe’

Hrvatska javnobilježnička komora najavila je kako će svi javnobilježnički uredi u Hrvatskoj od ljeta naredne godine biti u mogućnosti provoditi službene radnje bez fizičke prisutnosti stranaka u javnobilježničkim uredima. To znači da sve fizičke i pravne osobe, ukoliko ne mogu doći u ured javnog bilježnika, bilo to zbog osobnih razloga ili udaljenosti, mogu uz tehničke pretpostavka propisane zakonom i poslovnikom s javnim bilježnikom komunicirati na daljinu i realizirati elektroničku javnu ispravu u punom smislu te riječi. Zakonsku i podzakonsku podlogu kreira Ministarstvo pravosuđa i uprave u suradnji s HJK.

Sama službena radnja biti će provođena uz najviše mjere pravne i računalne sigurnosti. Princip rada je usvojen po modelu prihvaćenom za javne bilježnike u Saveznoj Republici Njemačkoj, koji je tehnički i pravno veoma zahtjevan, ali daje i najbolje i najsigurnije rezultate.

Naime, kod javnih bilježnika se poduzimaju radnje koje su od velike važnosti za stranke, bilo da se tiču nekretnina, trgovačkih društva, oporuka ili ostavina. Novim sustavom rada, javni bilježnici će moći na daljinu utvrditi identitet stranke i što je jednako važno utvrditi i njezinu pravu i ozbiljnu volju u pogledu namjeravanog pravnog posla. Istim putem javni bilježnik će i savjetovati stranke u pogledu posljedica onog što žele poduzeti te im razjasniti koje mogućnosti razni zakoni predviđaju kao moguće rješenje baš za njihovu pravnu situaciju. Na daljinu će biti moguće rezervirati termin sastanka s javnim bilježnikom, te provesti i pripremne sastanke i radnje, kako bi dokument koji će temeljem toga postupka nastati, bio zakonit i sukladan zahtjevu i potrebama stranaka.

Rad javnih bilježnika na daljinu biti će realiziran kroz posebnu aplikaciju povezanu sa sustavom eNotar u kojem rade svi javni bilježnici još od samog početka 2018. godine. Stranke će se nalaziti s javnim bilježnikom u takozvanoj „sigurnoj virtualnoj sobi“, bez rizika gubitka privatnosti i podataka, uz videokomunikaciju svih uključenih strana. Biti će im predočen dokument kojeg javni bilježnik sastavlja i tumači te ga prilagođava njihovim konkretnim potrebama. Stranke će se identificirati trostrukim sigurnosnim mjerama: videokonferencijom, uvidom javnog bilježnika u njihovu fotografiju iz službene evidencije i e-potpisom najviše sigurnosne razine koju predviđa eIDAS direktiva.

im/radiokrizevci.hr

Foto: pixabay

Izvor: tportal

Pratite nas na društvenim mrežama!